יום ראשון, 10 בינואר 2010

הקשר בין הפאנג שווי והיהדות


הקשר בין הפאנג שווי והיהדות
מהו הפאנג שווי והאם קיים קשר בין התפיסה הסינית העתיקה לבין התפיסה ביהדות?
האם כל אדם הבוחר לאמץ את התפיסה הסינית חוטא במידה מסויימת לערכי היהדות?
התשובה היא לא.
הפאנג שווי איננה דת. היא אינה מבוססת על אמונה בישות רוחנית או ממשית. מקורה בחקר סביבתנו הטבעית ובאה ממקום של התחברות והרמוניה בין האדם לטבע.
אדם היוצא לטבע מוקדם בבקר, רואה אותו מתעורר, קולט בחושיו את היופי, התאום והתזמון בין עליית השמש, ציוץ הציפורים ופרחים נפתחים ,מבין שמשהו גדול ממנו ומכל מדען מתרחש מול עיניו.
לתופעות אלו והשפעתם על האדם שהוא חלק ממנו קראו הסינים אנרגיית חיים או במילים אחרות- הצ'י. מאחר ואנרגייה זו בזרימה מתמדת קוראים לתפיסה זו בשם "רוח ומים", שעל פי היהדות היא הרוח והחומר או הנשמה ומקור החיים.
אולם האדם אינו יושן תחת כיפת השמיים. האדם בנה את ביתו מחומרים שונים שיגינו עליו מרוחות, קור, שמש וסכנות. חוזקה של אנרגיית הטבע היתה כל כך חזקה שהאדם נזקק למחסה.
בעכבות שינוי זה הפך האדם את סביבתו, והתאים אותה לצרכיו.מכאן חשיבות הארגון של ביתו, פתחי הבית והחומרים ממנו הוא עשוי.
ביהדות מאמינים שהכל צפוי והרשות נתונה -על פי הפנג שואי על מנת שחייו של אדם יטיבו עימו עליו לדאוג לסביבה טבעית טובה.
אם נתבונן במספר סמלים ומנהגים בין שתי התפיסות נוכל למצוא קווים מקבילים או דומים:
הגנת הבית- ביהדות מתקינים על משקוף הכניסה מזוזה ולעיתים אף חמסות. בפאנג שווי מציבים כד ריק בכניסה ו/או אריות- כלבים עם הפנים החוצה.
סימליות המראה: ביהדות ובפאנג שוואי מבדילים בין הגוף לנפש. לכן מכסים ביהדות מראות בזמן אבל ושבעה כדי שלא תשתקף נשמת הנפטר המרחפת. בפאנג שווי, לא ממליצים על מראות בחדר שינה. מקום בו מאמינים שנשמת האדם תשתקף בזמן שנתו.
סמלים מייצגים: ביהדות, סמלי חג, מזוזות, חמסות- אלה סמלים המזכירים לאדם את העקרונות החשובים בחייו. בפנג שואי משתמשים בסמלים המסייעים להגיע אל המטרות שהוצבו: קריסטלים, מראות, מיקום חפצים, ועוד....
נוהג חנוכת הבית- ביהדות נעשה טיהור, הגנה מעין הרע ובפאנג שווי מבעירים קטורת ומטהרים את הבית מרוחות רעות או אנרגיות שליליות שגרו בבית זה קודם.
ניתן למצוא קווים מקבילים רבים בין שתי התפיסות מאחר ושתיהן מאמינות "בדבר" הבלתי נראה אך קיים בעליל. אולם בשני העולמות קיימת אחדות דעים שחפצים והעמדתם הם אינם אלה שישנו את גורל האדם. סמלים אלה הינם רק המלצות וקביים. השינוי המהותי הוא בפנימיות האדם הער לסביבתו, מבין את מיקומו ,מכבד ומשתלב בחוקיותו.
כי כמו במים, גם שינוי הכי קטן יוצר שינויים סביבו.


לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם מגי:
טלפון: 0544-831861
מייל: ms@maggy-homestyling.co.il
אתר: www.maggy-homestyling.co.il

תגובה 1:

  1. מגי תודה, מאוד נהנתי לקרא את הבלוג
    אין ספק שקיימים קווים מקבילים בין הרעיונות בין שתי התרבויות. שתיהן מתיחסות לפנימיות האדם והשפעתו כלפי חוץ.
    אהבתי מאוד
    תודה
    לירז

    השבמחק

מעניין אותי לדעת אם אהבת